در برایتونیک در آب یا برای تونیک در آب هر فردی بنا بر خواسته و توان خود می تواند رشته ای را که علاقه مند است را دنبال کند. رشته های ورزشی ای مثل ایروبیک، ورزش های هوازی، قدرتی، انعطاف پذیری و رزمی – دفاعی همه از انواع رشته هایی هستند که در برایتونیک در آب می توان به آنها دست پیدا کرد.

به عبارت ساده تر این ورزش اجرای تمرین های همزمان کلیه ورزشکاران در سنین مختلف با شرایط جسمانی متفاوت را مهیا می سازد به طوری که هر فردی می تواند برایتونیک را با انتخاب و سلیقه شخصی خود اجرا نماید.

برای تونیک در آب

 

در اوایل دهه 1380 هجری شمسی سرکار خانم یاسمن معیدی نویدی یک ایرانی فعال در امور اجتماعی فرهنگی نیکوکاری ورزشی با ترکیب قوانین کدگذاری حروف الفبا با اجرای تمرینات ورزشی ،با نام برایتونیک را ابداع نمود. ورزشی که وی آن را برایتونیک نام گذاری کرده است. یعنی ورزشی نیک برای من و تو.

وزارت ورزش و جوانان ایران در سال 1391 این ورزش را به رسمیت شناخت و در سال 1392 انجمن برایتونیک زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی فعالیت خود را آغاز نمود.

برایتونیک در آب تنها یک ورزش نیست، بلکه مجموعه ای از فعالیت های ورزشی، اجتماعی و آموزشی است که ضمن انجام آنها زبان آموزی نیز اتفاق می افتد.

جالب اینکه در برایتونیک در اب خارجی ها با زبان ایرانی و ایرانی ها با زبان فرانسوی آشنا می شوند.

همچنین هدف این ورزش مبارزه با ناامیدی، افسردگی و آلزایمر است. همچنین این روش بهترین کمک به کودکان برای داشتن اوقاتی شاد و کمک به سالمندان برای دوری از مشکلات ناشی از کهولت سن است.

همچنین لازم به ذکر است مقاله ای در سال 1397 نشان داد تمرینات برای تونیک (برایتونیک) بتواند در رشد حرکتی کودکان کم توان هوشی کمک کننده باشد. (برای خواندن این مقاله اینجا کلیک کنید.)

امروز برایتونیک در آب در حال گسترش در دنیا می باشد که با توجه به ویژگی های خاص این ورزش می توان آینده ی بسیار درخشان را برای آن متصور شد.

تجهیزات، لوازم و وسایل لازم برای انجام حرکات و تمرینات برایتونیک در آب

1-تردمیل برایتونیک درآب هیدروجیم

2-دوچرخه ثابت برایتونیک درآب هیدروجیم

3-الپتیکال برایتونیک درآب هیدروجیم

4-استپ برایتونیک درآب هیدروجیم

5-بارفیکس برایتونیک درآب هیدروجیم

6-ترامپولین برایتونیک درآب هیدروجیم

7-دوچرخه نشسته برایتونیک درآب هیدروجیم

8-انواع دمبل برایتونیک درآب هیدروجیم

9-انواع هالتر برایتونیک درآب هیدروجیم

10-مقاومت پایی برایتونیک درآب هیدروجیم

11-واکر برایتونیک درآب هیدروجیم

12-نودل گردنی برایتونیک درآب هیدروجیم

13-پارالل برایتونیک درآب هیدروجیم

14-توئیستر برایتونیک در آب هیدروجیم

15-آگوا پل برایتونیک درآب هیدروجیم

16-ست شناوری کامل و دویدن در قسمت عمیق استخر هیدروجیم

تجهیزات و وسایل آبدرمانی و ورزش در آب هیدروجیم و هیدرومِد

برای مشاهده فیلم های کارکرد هر یک از این تجهیزات اینجا کلیک کنید.

 

برخی از فواید و تاثیرات مثبت برایتونیک در آب نسبت به برایتونیک در خشکی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

-در آب به علت درگیری تمامی اعضاء بدن در انجام تمرینات، فرآیند چربی سوزی و عضله سازی به صورت یکنواخت و یکدست در تمام بدن صورت میپذیرد که این امر زیبائی منحصر بفردی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

-در آب به علت مقاومت بالای آب، انجام هر تمرین در مقایسه با خشکی با صرف کالری بیشتری صورت میپذیرد که این امر افزایش بازدهی حداقل سه برابری تمرین در آب را به همراه خواهد داشت.

-تمرین در آب به علت شستشوی منافذ پوست، ماساژ ملایم آب به بدن و عدم گرفتگی عضلانی طراوت و شادابی فزاینده ای را برای افراد به همراه خواهد داشت.

-آب نه تنها به عنوان یک محافظ اطراف بدن را احاطه میکند بلکه بخش قابل توجهی از آسیب های احتمالی در حین تمرین را از افراد دفع می نماید. 

-در آب به علت نیروی ارشمیدس که بر خلاف نیروی گرانش عمل میکند فشار وارد شده به مفاصل کاهش یافته و انجام تمامی تمرینات در آب بدون آسیب دیدگی به مفاصل صورت میپذیرد.

 

 

 

هیدروجیم باشگاه بدنسازی جدید در آب

هیدرومد: فضایی که در آن تمامی درمانی داخل آب صورت می گیرد.


جهت مشاهده سایت تخصصی تجهیزات ورزش درآب:
www.hydrogym.ir

ارسال به سراسر کشور