تردمیل آبی و معرفی آن

تردمیل آبی یکی از تجهیزات تازه تجهیزات مهندسی پزشکی در حوزه آبدرمانی، هیدروتراپی و انجام حرکات اصلاحی به وسیله راه رفتن یا پیاده روی در محیط های آبی است.

تردمیل های استخری یا آبی اکثریت قابلیت های تردمیل های معمولی را در یک محیط بسته آبی ارائه می دهند.

به طور کل، تردمیل آبی، تردمیلی است که کاملاً فاقد موتور بوده و به صورت مکانیکی و با نیروی خود شخص حرکت می کند. و در ساخت آن از استیل ضد زنگ استفاده می شود.

تردمیل های آبی در حال حاضر به مرور زمان در حال جا باز کردن داخل اکثریت مراکز بازتوانی و توانبخشی اعم از بیمارستان ها، فیزیوتراپی ها، استخرها و… هستند.

در کل در فضای آب میزان جاذبه کاهش یافته و حرکات کششی بیشتری به بدن اعمال می گردد بنابراین بسیار برای کشش عضلاب اندام ها مناسب می باشد.

یکی دیگر از فواید ویژه تردمیل آبی این است که جریان آب و فشار در زمان ورزش یا تمرین مثل ماساژ برای مفصل ها و استخوان ها میباشد که باعث رفع خستگی و کوفتگی در بدن می گردد.

 

تردمیل آبی در کجا

تردمیل های آبی را می توان درون استخرهای عمومی و خصوصی و یا کابین های تمرین در آب انفرادی یا استخر های پیش ساخته کامپوزیتی قرار داد و به انجام تمرین و ورزش در آب پرداخت.

کابین های تمرین در آب انفرادی هیدروجیم
کابین های تمرین در آب انفرادی هیدروجیم

تردمیل آبی برای چه کسانی

تمرین و ورزش کردن با تردمیل آبی یا استخری برای سالمندان، افراد چاق، بدنسازان و ورزشکاران آسیب دیده، افردی که مشکلات عضلانی، اسکلتی و مفصلی دارند و افرادی که به علت بیماری هایی من جمله سکته مغزی و ام اس و… دچار مشکلات حرکتی هستند توصیه می شود.

تردمیل پیاده روی در آب

تردمیل آبی برای چه ورزش هایی

همچنین تردمیل آبی برای انجام ورزش هایی از قبیل: بدنسازی در آب، ایروبیک در آب، فیتنس درآب، برایتونیک در آب و پیلاتس در آب ایده آل است.

 

برای مشاهده فیلم چرا استفاده آبی مفید است؟ اینجا کلیک کنید.

تردمیل آبی و سالمندان

سالمندان به علت ناتوانی های خود همیشه در آب استخر ترس از افتادن به طرفین و لیز خوردن را دارند لذا تردمیل آبی می تواند امکان پیاده روی ایمن و مطمئن را برای این قشر فراهم آورد.

تردمیل آبی و تقویت اندام تحتانی

تردمیل استخری و پیاده روی و دویدن بر روی آن، راهی بسیار مناسب برای تقویت اندام تحتانی، بالانس و تعادل می باشد.

ورزش روی تردمیل استخری
ورزش روی تردمیل استخری

تردمیل آبی و استئوپروز

استئوپروز به معنای کم شدن تراکم استخوان می باشد. که بدنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده میشود و احتمال شکننده شدن استخوان را در پی دارد.

پوکی استخوان به صورت تدریجی پیشرفت کرده و هیچ علامتی از خود نشان نمیدهد تا زمانی که شکستگی را به وجود می آورد.

پیاده روی در آب و بر روی تردمیل آبی یک روش مناسب برای درمان و بهبود این بیماری می باشد.

 

 

برای مشاهده فیلم کاربردهای درمانی تردمیل آبی هیدروجیم از زبان فیزیوتراپیست دکتر نیکجوی- متخصص فیزیوتراپی در آب اینجا کلیک کنید.

 

برای خرید تردمیل آبی با شماره 09128859550 تماس حاصل فرمایید.